25 september, 2009

Pähklitort


See on tort mis kuulub minu lapsepõlve.
Tort mis on klassika ja mida tänapäeval enam sel kujul tihti ei kohta.
Arvata võib, et paljud ei teagi ja paljudele ei meeldi aga mis sellest siis, minule jääb ta lemmikuks.



pähkklitort I

Retseptist niipalju, et suuresti see sõltub vormist, käe- ja kõhutundest.
Biskviidi tegin pildil oleva tordi jaoks 4 munast 20cm läbimõõduga vormis(mulle kohe üldse ei meeldi madalad tordid - olen seda kuskil juba kirjutanud).
Võikreemi retsept on pärit S.Masso raamatust ja lisatud konjakit ning kakaod( aga mitte magusat)
Pralinee on tehtud kooritud maapähklitest(ise röstsin ja koorisin) st röstitud- kooritud pähklid purustada,röstida pannil ja lisada 2-3 spl peeneteralist suhkrut. Röstida on vaja kuni pähklid kergelt mõnusa jumega ja suhkur sulanud või peaaegu sulanud - pähklid ei tohi siiski liiga tumedaks minna.
Võib ju kasutada ka metsapähkleid .... AGA .... parem maitse :) on maapähklitega tehes (kuidagi tugevam on maitse).
Valmis, jahtunud biskviit tuleb immutada kohviga, vahele AINULT võikreem ja tort katta võikreemi ja siis pralineega.



5 kommentaari:

Pille ütles ...

Ahh, kui salapärane :)
Näeb väga kena välja.

Anneli ütles ...

:)
Asi selles, et olen teinud aastaid ja saanud (sisuliselt) sama maitsega tordi mida tehakse kodulinnas.
Netist otsides ei leidnud sarnast retsepti mis mul kasutusel on ..:)
Ja noh, kõikvõimalikud tarretatavad tordid on minu meelest/jaoks lihtsamad teha.

Elina ütles ...

minu jaoks oli see ka lapsena üks ületamatult hea kook .aga ma ise veel polegi seda teinud:( aitäh meelde tuletamast!

qsti ütles ...

Ajasid sellise isu peale, et isadepäevaks tuleb meil arvatavasti just pähklitort.

Anneli ütles ...

:D
Tegelikult ääretult lihtsad koostisained ja Sinu jaoks Qsti ka lihtne teha.
Jakui võib vaikselt öelda siis ka odav teha :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...