26 august, 2011

Ämma salat

Seda kurgisalatit olen teinud üheksa aastat nüüdseks juba. Retsepti sain ämmalt, sest see salat on üks pere lemmikuid.

Variant I

2 kg kurki
2-3 sibulat
1 küüslauk
3 tilliõisikut
2 spl soola
2 spl suhkrut
3 spl äädikat(30%)
1 tl kanget sinepit (nt Põltsamaa)
punast pipart (soovi korral, ise ei lisa)


Variant II

3 kg kurki
4-5 sibulat
1-2 küüslauku
3-4 tilli õisikut
2-3 mustsõstralehte
3-4 spl äädikat
3 spl suhkrut
1 spl soola
1 tl pipart
1 tl sinepit
mädarõigast

Kurk, sibul,  küüslauk viilutada  ülejäänud hakkida ja segada kõik kokku. Jätta kuni 24 tunniks seisma age-ajalt segada. Panna steriliseeritud purkidesse ja jahedasse(külmkappi). Parim on kuu jooksul süües aga säilim külmkapis ka kevadeni ...

Õhukse koorega kurke ei koori, seda paksu ja üsna sileda koorega kurki olen koorinud kui on suured kurgid aga kuna ise neid ei kasvata siis satuvad need ka mu kööki harva. Olen teinud seda salatit ka pikast kurgist ja siis ei koori. Samas viilutan ma neid TW viilutajaga ja valin selle õhemaid viile tegeva poole .

ps. ei ole hea mõte paari tunni möödudes maitsma hakata ... siis ei ole hiljem midagi purki panna. See kogemus on meil juba olemas :)


4 kommentaari:

vahterliina ütles ...

kas sa kurke koorid ka või ei?

Anneli ütles ...

Ei koori tegelikult, lisasin postitusse natuke pikema seletuse.

vahterliina ütles ...

no mul olid küll omad, aga ma koorisin, suve lõpu aeg ka. viilud said vähe jämmedamad, aga mis tost. ma panin natuke momost inspireerituna marineeritud ingverit ka sekka ja maitsta tõesti enne õiget aega ei tohi:D

Anneli ütles ...

:D egas ma muidu poleks hoiatust lisanud
Aga see ingver võib väga põnevaks teha. Proovin ära selle idee.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...